ODWOŁANE w związku z sytuacją epidemiologiczną
II. Ogólnopolski Praktyczny Kongres "Wokół Integracji Sensorycznej. Trafna diagnoza i skuteczna terapia SI"
we współpracy z Forum Media.
Pod lupą ekspertów: Autyzm | ADHD | ZD | MPDz | Dyspraksja zaburzenia rozwojowe i trudności szkolne
Data: 26 marca 2020 r.,
Miejsce: Warszawa
Szczegóły: https://kongres-zaburzeniasi.pl/
Panel I
STANDARDY DIAGNOSTYCZNE, NARZĘDZIOWNIA I PRZEPIS NA UNIKNIĘCIE PUŁAPEK DIAGNOSTYCZNYCH
- Standardy diagnozy SI ? jakie kierunki diagnostyczne obrać, jak weryfikować poprawność postawionej diagnozy - dobre praktyki (Iwona Palicka)
- Pułapki diagnostyczne ? jak ich uniknąć ? case study na przykładzie procesu diagnostycznego dziecka ze spektrum autyzmu (Iwona Palicka)
- Narzędzia diagnostyczne pomocne w określaniu potrzeb sensorycznych osób ze spektrum autyzmu (Marta Surga)
Panel II
SKUTECZNE TERAPIE DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU OMÓWIONE NA KONKRETNYCH PRZYPADKACH
- Terapia dziecka z ASD - trening kontaktu i komunikacji z wykorzystaniem techniki kontaktu wzrokowego, naprzemienności działań, wspólnego pola uwagi (Agnieszka Lemańska)
- Sprawdzone sposoby obniżania poziomu stresu podczas terapii dziecka ze spektrum autyzmu (Agnieszka Lemańska)
- Dziecko z ADHD i z trudnościami szkolnymi - techniki opierające się na ćwiczeniach dostarczających wrażeń czucia głębokiego i aktywności ruchowych (Marta Surga)
- Praca z dzieckiem z Zespołem Downa oraz mózgowym porażeniem dziecięcym - sprawdzone metody terapeutyczne w terapii SI (Barbara Witkowska)
- Praca z dzieckiem z zaburzeniami mowy i komunikacji w terapii SI - czyli jak można efektywnie pracować podczas terapii SI, aby wpłynąć na poprawę mowy, w całym aspekcie języka (Agnieszka Samuś)
- Kiedy terapia nie przynosi oczekiwanych rezultatów ? analiza dróg działania (Iwona Palicka)
Panel Specjalny Dziecko do 3 roku życia w terapii SI
- Diagnoza oraz ocena rozwoju psychoruchowego małego dziecka z zaburzeniami SI z punktu widzenia fizjoterapeuty (Agnieszka Słoniowska)
- Opóźnienia w rozwoju ruchowym małego dziecka jako efekt zaburzeń przetwarzania sensorycznego (Agnieszka Słoniowska)
WARSZTAT - po zakończeniu kongresu w godz. 16.30 - 19.00.
?Praca z dzieckiem z zaburzeniami mowy, pamięci, myślenia - wykorzystanie zasad i elementów ćwiczeń
Bilateralnej Integracji podczas terapii SI?. (Agnieszka Samuś)