III.Kongres "Wokół Integracji Sensorycznej" 10.06.2021
	"Dziecko do 6 roku życia w terapii integracji sensorycznej ? całościowe podejście diagnostyczno-terapeutyczne"
https://kongres-zaburzeniasi.pl/
	
	SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KONGRESU
	Godziny: 09:30 ? 16:00
PANEL 1
Prawidłowa diagnoza dziecka do 6 r.ż. - na co zwrócić uwagę
Prelegentka: Dr n. o zdr. Iwona Palicka
	Na co należy zwrócić szczególną uwagę diagnozując dzieci od 4. do 6 r.ż, jak weryfikować poprawność postawionej diagnozy?
	Pułapki diagnostyczne ? jak ich uniknąć ? case study na przykładzie procesu diagnostycznego dziecka 2-letniego.
	Diagnoza dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi ? na przykładzie dzieci z FASD.
	Nieklasyczne pomoce diagnostyczne ? o czym nam mówią?
PANEL 2
Funkcje wzrokowe dziecka ? diagnoza i terapia w aspekcie Integracji Sensorycznej
Prelegentka: Anna Parakiewicz
	Diagnostyka przesiewowa dzieci z obniżonymi możliwościami widzenia.
	Zapobieganie optodysleksji i innym nieprawidłowościom widzenia - propozycje aktywności sensomotorycznych regulujących funkcje wzrokowe.
	Zestaw ćwiczenia m.in. konwergencji i akomodacji, widzenia obuocznego oraz zwiększające pole widzenia.
PANEL 3
Małe dziecko ze spektrum autyzmu ? diagnoza potrzeb i planowanie działań terapeutycznych
Prelegentka: Agnieszka Lemańska
	Spontaniczne zachowania dziecka jako tendencje autoterapeutyczne, czyli jak zaplanować skuteczną obserwację i wyciągnąć z niej wnioski terapeutyczne.
	Dieta sensoryczna - jak ją skonstruować by realnie wpłynęła na komfort życia dziecka i rodziny?
	Moc samoregulacji - wykorzystanie metody SELF-REG (dr Stuart Shanker) w skutecznej redukcji poziomu stresu dzieci ze spektrum autyzmu. Siła "mózgowego WI - FI" w relacji "Rodzic - Dziecko".
PANEL 4
Wpływ problemów motorycznych na wyniki diagnozy i przebieg terapii SI
Prelegentka: Anna Gumułka-Kołek
	Okiem fizjoterapeuty- omówienie wybranych prób z Obserwacji Klinicznej oceniających kwestie motoryczne (np. pozycje antygrawitacyjne, próby praksji, reakcje równoważne i obronne na piłce itp.)
	Czym jest siła i napięcie mięśniowe? wiotkość stawów i mięśni? jak wpływają na pozostałe funkcje?
	Na co zwracać uwagę w pracy z dziećmi z obniżonym napięciem mięśniowym?
	W jaki sposób wady postawy mogą wpływać na wyniki diagnozy i przebieg terapii SI.
WARSZTAT: 16.30-18.30
Zabawa jako punkt wyjścia w diagnostyce i terapii małego dziecka ze spektrum autyzmu
Prelegentka: Agnieszka Lemańska
	Moc zabawy, czyli podążanie i relacja jako forma terapeutyczna
	Głowa pełna pomysłów - jak pobudzać swoją kreatywność, na czym bazować, skąd czerpać inspiracje?
	Konstruowanie zabawy wokół "specjalnych" motywacji dziecka - trudno czy łatwo, na co możemy mieć realny wpływ?
	Przykłady zabaw, do realizacji w każdej sali terapeutycznej wraz z propozycjami modyfikacji w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.
